Strada Brailei 10,
Focsani
Luni - Sambata 9-21
Duminica - Inchis
0727-948-419

Spa & Relaxare

Sauna

Probabil cea mai cunoscută procedură Spa, este un tratament menit să dea bunăstare corpului prin simpla utilizare a căldurii, care ajută organismul să elimine toxinele și substanțele reziduale prin intermediul transpirației; se stimulează astfel circulația și se obţine o senzaţie plăcută de relaxare.Pe lângă faptul că induce o stare de relaxare profundă, sauna are efecte terapeutice dovedite. S-a demonstrat că reduce inflamaţia mucoasei respiratorii, că atenuează durerile de la nivelul articulaţiilor şi că îmbunătăţeşte metabolismul.

Deşi este privită uneori ca un panaceu pentru organism, trebuie să se sublinieze faptul că sauna nu face întotdeauna bine și ar trebui să se abțină de la practicarea  ei acele persoane care nu sunt într-o stare fizică bună şi nu au acceptul medicului.

Cum funcționează sauna?

La început, sauna era construită dintr-un lemn nordic, cu caracter endemic, numit „hemlock”; de fapt, cuvântul „saună” vine din finlandeză și se poate traduce aproximativ prin „cameră de lemn”. Acum sunt folosite şi alte esenţe nordice, precum molidul şi pinul alb, sau exotice (africane, sud-americane etc.). În interiorul cabinei există bănci de lemn plasate la înălțimi diferite: cu cât înălțimea băncii este mai mare, cu atât creşte temperatura aerului (de obicei, temperatura internă a cabinei ajunge la 80-85°C). În general, sunt preferate bănci lipsite de acele noduri specifice lemnului, astfel încât rășinile care ies uneori să nu se transfere pe piele. La saună nu se folosesc articole de îmbrăcăminte, pantaloni scurți, costume de baie sau prosoape flaușate în jurul bazinului, deorece împiedică fluxul de transpirație – în consecinţă se accentuează percepția de umiditate și transpirație, rezultând o senzație de neliniște. Odată ce utilizatorul se obișnuiește cu sauna și constatată că nu-i provoacă efecte nocive, poate rămâne până la 10 – 15 minute în cabină (deși începătorii ar trebui să rămână doar 5 minute, iar creşterea duratei să se facă treptat). După încheierea acestor proceduri, se obișnuiește să se facă un duș rece pentru a revigora corpul.

Beneficii

        + ajută la detoxifierea organismului – sauna este inclusă în primele cinci metode de detoxifiere, fiind frecvent recomandată de medici. Căldura determină transpirația abundentă și, totodată, deschide porii pentru eliminarea reziduurilor din corp. RECOMANDARE: Persoanele care aleg sauna ca metodă de detoxifiere ar trebui să ceară, în prealabil, sfatul medicului. Deoarece există riscul de deshidratare, cu 20 de minute înainte de ședința de saună se recomandă un litru de apă. În lipsa unei hidratări corespunzătoare pot apărea stări de amețeală sau, mai grav, complicații la nivel renal, în cazul persoanelor care au pietre la rinichi.

        + stimulează imunitatea – persoanele care obişnuiesc să meargă la saună sunt mai puţin predispuse la infecţii respiratorii şi la boli inflamatorii. Fitoterapeuţii explică lucrul acesta prin faptul că hipertermia indusă de căldură stimulează imunitatea naturală a organismului

        + combate stresul și oboseala – căldura crește ritmul cardiac și dilată vasele de sânge, îmbunătățind astfel circulația sangvină. Prin urmare, mușchii se relaxează, stare ce atrage după sine eliminarea tensiunii nervoase.

        + terapie antiaging – sauna are efecte benefice asupra epidermei. Temperatura mare stimulează sinteza de colagen, îmbunătățind astfel elasticitatea pielii și conferindu-i tonicitate. În plus, îndepărtează excesul de sebum, prevenind apariția acneei. RECOMANDARE: 30 de minute de saună (o ședință dimineața și una seara), de trei ori pe săptămână, timp de trei luni.

        + ține astmul sub control

Sauna sau baia de transpiraţie (umedă sau uscată) are o multitudine de beneficii şi, de aceea, se recomandă oricărei persoane care nu are probleme serioase de sănătate, care urmărește o îmbunătăţire a metabolismului sau care dorește o stimulare a axului endocrin. De asemenea, sauna poate provoaca vasodilataţie arterială prin îmbunătăţirea irigării şi oxigenării celulare. S-a mai observat că uşurează expectoraţia în cazul persoanelor care suferă de bronşită simplă sau astmatiformă, ori de sinuzită.

Contraindicații

        + persoanele care suferă de afecțiuni cardiace și circulatorii grave, de boli renale și hepatice

        + persoanele bolnave de cancer

        + persoanele care suferă de epilepsie, de infecții cutanate, tumori sau boli inflamatorii

        + femeile însărcinate

Recomandare – nu se petrec mai mult de 20 de minute în saună! Sauna ar trebui să cuprindă 3 etape: una de încălzire, una de răcire și una de repaus. După faza de răcire, se recomandă un duș cu apă călduță. Repausul se face într-o cameră învecinată, la o temperatură normală. Faza de încălzire se poate repeta, însă acest lucru depinde de gradul de toleranță la căldură a persoanei în cauză. Ședințele de saună uscată se recomandă de 2-3 ori pe săptămână.

 

 

 

Pentru programări și detalii
Sună la 0727-948-419